2019. szeptember 2., hétfő

Németország, Burghausen, SzG3


8. nap, 2. helyszín:

Már korábban többször jártam erre és az alpokbeli nyaralásunkat kihasználva Passau felé menet megmutattam a feleségemnek és az unokámnak ezt a helyet. Szó szerint a határra, pontosabban a határfolyóra (Salzach) tapad. Letettük a kocsit a főtéren (másfél óra ingyenes parkolás) és mivel már ismertem a helyet, tudtam melyik kapualj alatt kell bemenni, hogy a várva menő gyalogutat megtaláljuk. Mielőtt a városban értünk volna ismét esett az eső, de mire leparkoltunk kisütött a nap. A korábbi látogatásaim alatt egyszer sem sütött a nap, sőt elsőre esett az eső, így nagyon megörültem a jó időnek. Első látásra eléggé magasra kell felmenni, de ha már felértünk, akkor láthatjuk, hogy még a templomtorony teteje is magasabban van mint mi. Néhány új dolog is látható volt ahhoz képest amikor utoljára itt jártam. A legutolsó és legnagyobb várrész most körüljárható (ez a Zwinger), a várban egy kis ajtón kell átmenni. Viszont a túlsó végén nem lehet kimenni, így vissza kell jönni (ami azért nem olyan nagy baj). Mivel a vár gyakorlatilag vízszintes, könnyű bejárni, a túlsó végén van egy parkoló, ami szintben van, így akár tolószékkel is bejárható. Már korábban írtam erről a helyről egy hosszabb beszámolót, ott a konkrét leírás elolvasható. Lényeg az, hogy jó időt fogtunk ki, tettünk egy jó nagy sétát a várban és a városban és jól éreztük magunkat. Amúgy Burghausen nagyon híres a jazz fesztiváljáról és az egyik utcája a jazz hírességek utcája, ahol nagyon sok jazz hírességnek van táblája az útpályában elhelyezve. Ez után elindultunk a következő szállásunkra, ami ide kb. 15 km-re volt. Ezt most azért írom le itt, mivel erről nem írtam beszámolót és a GPS-ben itt nagyot csalódtam. A szállásunk a Kirchdorf am Inn nevű hely Seibersdorf nevű településrészében volt (pontos cím betáplálva). Ahhoz képest hogy Kirchdorf mekkora település (32 km2, 5300 fő lakosság, 22 településrésszel), egyetlen utcát sem ismert fel, nemhogy a miénket. Végül találomra kerestünk valakit, aki végül is egy tűzoltó volt, aki megmondta, hogy kb 6! km-t kell visszamenni Seibersdorfig és ott megtaláljuk a fogadót. Szerencsére így is lett (Kirchenwirt Seibersdorf). Nagyon kellemes szállás volt, szokatlanul egy kis konyha és hűtőszekrény is volt a szobához, a reggeli is egészen kiváló volt. De nem a GPS.

beszámoló fotóalbumITT látható!

Vissza a főoldalra (katalógus)









 Wöhrsee
 Zwinger
 Pulverturm










Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése