2019. augusztus 31., szombat

Németország, Bad Reichenhall, SzG3

Bad Reichenhall. Eddig nem sok szó esett róla, pedig több alkalommal is bejöttünk ide. A város és a határ között helyezkedik el Bayerisch Gmain, ott volt a szállásunk. Most először próbáltuk ki az ún. "ferienwohnung"-ot, ami nagyjából nyaraló lakást jelent. Arra gondoltam, hogy miután 7 éjszakát leszünk itt, jobban járunk majd egy lakással, ahol van előtér, nappali, főzési lehetőség, stb, és nem egy szobában szorongunk. Már a tavalyi nyaralásomnál is azért késtünk le erről a helyszínről (Bajor Alpok), mivel túl későn kezdtem el szállást keresni és már csak nagyon drága szállások voltak (januárban kezdtem keresgélni!). Így mentünk el egy cseh-lengyel túrára, ami egyébként nagyon-nagyon jól sikerült. A tapasztalatokból okulva már tavaly ősszel elkezdtem szállást keresi és ekkor bukkantam rá erre a helyre (Booking.com). Általában az ilyen szállásokhoz nem jár reggeli és amíg ott vagyunk, miénk az összes takarítási, stb dolog. A végén sok esetben még végtakarítást is felszámolnak, ami a lakás nagyságától függően 15-50 Euró (nagyjából), itt szerencsére még ilyen sem volt. Az nem igazán zavart minket, hogy nem kaptunk reggeli, a közelben volt egy EDEKA, úgy 200 m-re, így mindent meg tudtunk oldani. Nagyon jó egy svédasztalos reggeli, de mindent úgysem lehet megenni, most viszont amit nem ettünk, ment vissza a hűtőbe. Napközben néha ettünk vendéglőben (a legtöbbször piknikeztünk, ahogy terveztük), este pedig összecsaptam egy jó vacsorát. Utólag megállapíthatom, hogy végül is jól lett megszervezve az étkezés. Pozitívum volt még az is, hogy egy teremgarázsban még zárt parkolót is kaptunk, és mivel a lakás a földszinten volt, így volt kertünk is. Ha valami nem stimmelt, akkor a hálószobára lehetett volna rosszat mondani, nagyon kicsi volt, az ágy is. Ezt úgy oldottuk meg, hogy én aludtam egyedül a hálószobában, a feleségemék kinyitották a kanapét és ott ketten kényelmesen elaludtak. A nappali miatt viszont igen kényelmes volt az ott tartózkodás. A legfontosabb tanulság az ár volt, a német oldal sokkal olcsóbb, mint az osztrák, sokkal több a szállás, ami között lehet válogatni. Konkrétan nekünk 7 éjszakára 3 főnek 372 Euró volt + kb 45 Euró üdülőhelyi díj. Helyileg is nagyon jó volt, minden irányban jól el lehet menni kirándulni és az osztrák határ is ott volt kb 400 m-re. Igazából azért írok erről itt részletesebben, mert máshová nem tudom besuvasztani.
Most térjünk vissz a Bad Reichenhallhoz. Már több Bad-ban is jártam, de eddig ez volt a leg bad-abb, hogy egy képzavarral éljek. Ezt elsősorban a sok parkja, gyönyörű nagy polgári palotái, rengeteg szökőkútja, vizei, stb miatt gondolom. Az egész nagyon laza szerkezetű, kényelmesen bejárható. Rögtön szembetűnik a sok szökőkút (a feleségem kedvencei), a sok víz. Ahol nincs, ott mesterségesen létesítenek patakokat, forrásokat. Igazából csak egy helyről fogok írni és ez a Königlicher Kurgaten, mert ez volt a legszebb park az összes közül. Ez egy zárt park, este 22:00-kor bezárják. Több fürdői létesítmény is található itt, ivócsarnok, gyógyfürdő, étterem, stb, természetesen mind királyi. Itt találkoztam az eddigi legfurcsább épülettel, amit eddig láttam, ez a Gradierhaus. Amikor először jöttünk be a városba és sétáltunk a parkban, azt hittem, hogy éppen bontanak egy épületet, mivel csak egy vázszerkezet volt látható. Amikor közelebb mentünk, láttuk, hogy a szerkezet alatt annak teljes hosszában egy venyige fal van, amin lassan csorog lefelé a víz. Az ivócsarnokban beszerzett prospektusból kisilabizálva megtudtuk, hogy a sóbányáktól egyszerre 400.000 liter ún Alpen Sole keveréket kapnak, ami egyfajta sós víz, gyógyászati célból. Ez csordogál lefelé a rőzséken és porlik szét. A leírás szerint napi félóra séta az épület hosszában fel és alá, igen jót tesz a bronchitis és egyéb légúti betegségek ellen. Egyébként a parkban lévő szökőkútból is Alpen Sole spriccel, itt nyugágyakon heverve lehet a sós levegőt belélegezni. Még egy kiegészítés: az utolsó napon még elmentünk a termálfürdőbe és egy jót strandoltunk. Hétfő volt és alig voltak benne talán 15-20-an. Mindent kielégítő termálfürdő volt.
A városról nem írok többet, szerintem elég a fényképeket és a videót megnézni és így alkotni képet a városról. Az összes kép megtekinthető a Fotóalbumban. Egyébként a fentieken kívül még megnéztük a Régi Sóbányát is, ami itt található, de az egy külön beszámoló.
Megjegyzés: a tisztaság, a nyugalom, a csend példás.

beszámoló fotóalbuma ITT látható!

Vissza a főoldalra (katalógus)